Fandom

Grand Theft Wiki

Grand Theft Auto 1

8pages on
this wiki
Add New Page
Opmerkings0 Share

GTA1 Box Art.jpg

Grand Theft Auto, ook wel GTA1 genoemd, is het eerste spel in de Grand Thef Auto reeks. Na het succes van dit spel volgden er vele anderen, zoals GTA Vice City en GTA San Andreas.

Grand Theft Auto: London 1969 is een uitbreidingspakket voor GTA1 en Grand Theft Auto: London 1961 is weer daarop een uitbreidingspakket.

Grand Theft Auto speelt zich af in 1997 in Liberty City, Vice City en San Andreas. Alle drie de steden komen ook weer in latere GTA's voor, maar zijn dan wel sterk veranderd. In het spel kan je uit zes mannetjes kiezen.

WapensEdit

  • Fist - Met dit wapen kun je geen mensen doden, maar wel afremmen.
  • Pistol - Vuurt sloom, maar eenmaal geraakt is de geschotene ook dood. Dit is het standaard wapen van politieagenten.
  • Machine Gun - Vuurt veel kogels achter elkaar, gebruikt door politie als je een vier sterren wanted-level hebt.
  • Rocket Launcher - Ontploft tegen alles, zorg dat je niet in de buurt van je target bent.
  • Flamethrower - Spuwt vuur, handig om grote groepen mensen in lichterlaaie te zetten.

ProtagonistenEdit

Grand Theft Auto 1 heeft acht protagonisten dat je kunt kiezen: Bubba, Divine, Katie, Kivlov, Mikki, Travis, Troy en Ulrika. En Game Boy Color versie kunt speler een nieuw protagonist kiezen: Kelly.

Beoordelingen Edit

Externe linkEdit

Also on Fandom

Random Wiki